Ako je vaša kuća namijenjena turizmu, i vrt bi trebao biti prilagođen tome. Radimo mnogo upravo takvih vrtova i znamo da su se oni već odredili kao vrsta vrta, sa svojim specifičnostima, potrebama i pravilima. Odlučili smo ih nazvati vrtovi/okućnice namijenjene turizmu.

Izgled i sadržaj vrta su, uz samu kuću, najjači marketinški alat. Sadržaj može biti zaista bogat i nabrojati ćemo razne mogućnosti, u nadi da će vam pomoći pri planiranju vrta:

  • Dječje igralište (ljuljačke, tobogan, pješčanik, kućice za igru)
  • Otvoreno ognjište (firepit) za noćno druženje na otvorenom
  • Klasični roštilj ili vanjski kamin
  • Sportski sadržaji – boćalište, odbojkaško ili badminton igralište
  • Terasa sa pergolom ili gazebom
  • Parkiralište u hladu (pergola ili stabla)
  • Viseća mreža za spavanje
  • Prostor ili spremište za bicikle; vrtna kućica
  • Plitki bazen ili dio bazena za malu djecu
  • Ekološki ili bio povrtnjak
  • Voće kroz cijelu sezonu
  • Vodeni elementi (jezerce s lopočima i ribama, potok, vodopad)
  • Mali bar uz bazen (od bambusa)

Neki od ovih sadržaja sigurno će naći mjesto u vrtu za turizam.

Pri projektiranju vrta najvažnije je imati u vidu da u toku sezone nećemo imati ni vremena ni mogućnosti često dolaziti u vrt i brinuti o njemu. Važno je primijeniti sve principe primijenjene kod vrta lakog održavanja, čime se ne gubi na izgledu i atraktivnosti vrta.

Treba izbjegavati otrovne i biljke koje bodu. Pazit ćemo nigdje nema oštrih i opasnih mjesta, ukratko, mislit ćemo unaprijed na maksimalnu prevenciju mogućih problema i pritužbi. Proučit ćemo lokalne zakone, npr. visinu zidova, živica i sl. Vaš izvođač mora vam dati garanciju da će osigurati potrebne servise ili intervencije, pogotovo tijekom sezone.

Nemojte raditi vrt od 3 zvjezdice za kuću od 5 zvjezdica! Bolje je obratno – u pravilu, ljudi dolaze k nama da bi boravili na otvorenom, te često u odabiru destinacije odlučuje upravo vrt.